Est | Eng
Finnairi lend AY120/23SEP väljus Tartust Helsingisse kell 11:35

KUIDAS TULLA TOIME LENNUHIRMUGA?

 
Lendamine võib põhjustada mõnedele inimestele tõsiseid komplikatsioone, sest sellega  kaasneb lennuhirm. Järgnevalt mõned näpunäited, kuidas võidelda lennuhirmu vastu:

• lendamine on ohutu – turvalisim transpordiviis

• uurige välja kõik, mis puudutab lendamist – informatsioon lennukitest, nende sisemusest, helid ja liikumised; tehke selgeks, mis teid lendamise juures kõige rohkem hirmutab ja leidke selle lennuaspekti kohta veel põhjalikumat teavet

• puhake ja sööge enne lennureisi – keha põletab stressis olles süsivesikuid kiiremini

• saabuge lennujaama aegsasti – kui hilinete lennujaama, on risk sattuda veel suuremasse stressi

• küsige istekoht lennuki eesossa – seal on lennuk kõige stabiilsem; kui kardate kõrgust, soovitame vältida istekohta akna ääres

• ärge varjake oma lennuhirmu – kui kardate lennukimeeskonnale öelda, et kardate lennata, ei oska nad teid ka lennu ajal omalt poolt täiendavalt toetada

• proovige lõdvestuda – võtke lennule kaasa hea raamat või kuulake meelepärast muusikat; pöörake tähelepanu ka oma hingamisele, hingake aeglaselt ja sügavalt

• vältige alkoholi – liigne kogus alkoholi võib suurendada kontrollimatuse tunnet

• vältige kohvi – suur kogus kofeiini ergutab keha, kutsudes esile reaktsiooni, nagu oleks selles palju adrenaliini; soovitame lennureisi ajal juua piisavalt vett